Translate

onsdag 17 juni 2015

Avslut, fest, krock och bad :)

Nu var det länge sedan jag bloggade....
Det har hunnit vara både skolavslutningar för barnen, avslutningsfest för Alexander som nu gick ut grundskolan och en massa annat.
Tänk att tiden går så fort, till hösten går Jesper sista året på gymnasiet och får fundera på om han skall läsa vidare på någon högskola, Alexander börjar gymnasiet och Felix börjar i högstadiet. Man ser på barnen att åren går, men inte syns det på oss vuxna inte...hihi....jo, om man tittar nära i spegeln, men nu för tiden börjar man ju se sämre också, vilket ibland kanske bara kan vara bra att man inte ser alla skavanker haha...

Jag och Jesper fortsätter att övningsköra varje vecka och det är nog dags att ta nästa steg och skriva in honom på en körskola så han kan se vad de tycker om hans körning, att han får göra halkkörningen och framförallt börja plugga inför teoriprovet.
För någon vecka sedan var vägen precis utanför där jag bor helt avstängd i båda riktningarna. Det var en frontalkrock då jag såg att båda bilarna hade skador på vänster sida fram. Gissar att någon kanske använde sin mobil en kort sekund, det är livsfarligt. Jag blir stressad om mobilen ringer när jag kör bil, gillar det inte alls...

På tal om Alexanders avslutningsfest så blev den väldigt lyckad. Inte ovanligt var jag med som en utav de som anordnade festen och jag och Alexanders pappa förberedde lokalen i några timmar kvällen innan. På själva festen var vi inte med, men vi åkte dit när det var slut och städade i 1 1/2 timme. Alexander och även hans skolkompisar var nöjda, det blev ett kramkalas och många tårar på många av eleverna när festen väl var slut. Kul att de fick en sådan avslutning. Nja, inte att de skulle bli ledsna men att de alla verkade ha haft det roligt och de var alla så fint uppklädda i sina kostymer och långklänningar :)

I förra helgen var Jesper och ett par kompisar till honom och badade i K-sjön, det kan inte ha varit skönt. Det kan inte varit mer än max 14 grader i vattnet....vilket är 10 grader för kallt för min del. Själv brukar jag sällan bada i Sverige utan endast när jag är utomlands. Badar jag i Sverige brukar det inte bli förrän tidigast i slutet av juli månad när vattentemperaturen är minst 22 grader i alla fall, det är kallt det också, enligt mina mått.
Snart är det midsommar och sommaren har ännu inte kommit till Sverige, suck. Jag och en kollega pratade idag om att man nästan skulle haft vinterjackan på sig idag, det var väl inte mer än 14 grader ute, med blåst och regn, inte kul väder....
Nåja, jag önskar alla en härlig midsommar oavsett hur vädret blir.
Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar