Translate

torsdag 9 april 2015

Oroliga resenärer, kalas och saker som trillar av....

Påskhelgen är över och mina två yngsta barn har blivit firade med släktkalas då mormor, farmor och farfar kom på lite tårta och presenter. Nu för tiden är det ju väldigt få presenter som överlämnas då de istället oftast får en lite dyrare sak istället för en massa paket. Alexander fick en ny mobil och Felix fick en liten dator/surfplatta. Så nu ska jag väl få ha min I-pad ifred :)


Påskpyntet plockas ner till helgen och det lär gå betydligt fortare än vad det gör att plocka bort julpyntet som tar två hela dagar. Påskpyntet fixas nog bort på ett par timmar :)
Ja, ni som känner mig väl vet att jag gillar att pynta vid olika årstider, Halloweenpynta gör jag också såklart :)
När min mamma skulle åka tåget hem till Skövde igen så hade hon sittplats i vagn 7 - men det fanns bara 6 vagnar. Både hon och en hel del andra äldre personer som stod och väntade var mycket oroliga över detta men jag fick säga till dem alla att det är bara att gå på vagn 6 och ta den sittplats ni skall ha. Då de förmodligen bara har glömt att ändra siffrorna rätt utanpå tågvagnarna. De blev lite lugnare när jag sa det högt och tydligt till dem och när de samtidigt förstod att de alla verkade ha sittplatser i just vagn 7, de som stod där och väntade. Mycket riktigt, när tåget började rulla så såg jag att siffrorna ändrade på den sista vagnen från siffran 6 till siffran 7 :)

Jag övningskör med min son minst varje söndag och nu har övningskör-skylten trillat av två gånger. Båda gångerna har vi åkt hela vägen tillbaka igen och faktiskt hittat skylten. Den har oftast åkt av precis i början av körningen, vid tex parkeringen. Men den bilen jag har så finns det ingen bra platt ställe för att få skylten att sitta fast riktigt bra. Jag får nog köpa på mig några fler skyltar att ha i bilen då vi nog snart lär tappa skylten utan att hitta den igen.
Ha det gott alla!
/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar