Translate

tisdag 9 april 2019

Två barn flyttar!


Hej!




I förra veckan köpte min äldste son en lägenhet i Hisings Backa. En 1 1/2 på 38 kvadratmeter.

Den är jättefin och han ser fram emot att få flytta hemifrån och få ett eget boende.

Han har flera kompisar som bor i samma område och där han kommer bo finns eget gym, bastu och ett biljardrum som man kan använda också.

Han får egen tvättmaskin och diskmaskin inne i lägenheten. Detta kommer bli så bra.

Det blir i slutet av maj som han flyttar in och nu planeras det vilka möbler och annat som ska fyllas i det nya boendet.


Samtidigt kommer min andre son och hans flickvän flytta ihop till ett eget litet hus som de ska hyra.

Det ligger i Marks kommun så det tar 50 min att köra dit från där vi bor idag.

Lite långt ifrån kan jag tycka men det kommer också bli perfekt för dem.

De har som sagt var ett eget litet hus med stor altan utanför där de och deras gulliga hund ska bo.

Flickvännen har sina föräldrar i närheten och hon har även sitt jobb ganska nära.

Det blir min son som får lite längre resväg till sitt jobb, men han älskar ju att köra bil så det ska nog gå bra ändå.

De har redan varit två vändor på Ikea för att köpa till saker till nya hemmet.
De har också varit här flera gånger för att titta på vad som finns här i min lägenhet som de kan få.

 De kommer att flytta in i månadsskiftet april/maj så det är ju bara om tre veckor. 


Veckorna dit kommer att gå fort för mig men långsamt för dem antar jag. De är så ivriga att få ett eget boende tillsammans.


Så konstigt det kommer kännas när inte bara ett barn utan två barn lämnar boet och flyttar iväg. Tur att jag har yngsta sonen kvar här hemma i alla fall och det lär jag ha i flera åt till.
 

De först 6 fotona är från äldsta sonens lägenhet och de 6 nedersta fotona är från mellansonens hus som renoveras till ett boende. 


Så fort renoveringen är färdig så flyttar de in på studs.

Ja nu händer det mycket samtidigt.
Det är både väldigt spännande och roligt samtidigt som det är lite skrämmande. 

Är mina barn redan så stora?
 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar