Translate

fredag 11 januari 2019

Händelser runt jul, nyår och i januari....

Hej!

Idag har jag tagit en första promenad med min son Alexander och hans flickväns hund Leia som är en Bichop Havanes, 6 månader. Det var kul men så otroligt smutsig hon blev efteråt. Nu är hon en vit hund och vi gick här i området där de renoverar, bygger nytt och gör om utemiljön, alltså är det på många ställen rena lervällingen.

Det kommer säkert att bli väldigt fint här i området när allt är klart, dock lär denna renovering och nybyggnation pågå i många år till. Här på fotot ser ni skillnaden på den vänstra huset och det högra som är renoverat.
Behovet av renovering är stort men det påverkar oss boende väldigt mycket. Det naggas parkeringsplatser som försvinner undan för undan, kablar grävs av så både el, internet och tv-sändning försvinner då och då, Utebelysning grävs också bort. Att man inte kan ha bättre koll på var alla tidigare rör och ledningar går...

Egentligen skulle jag och Lennart åka till Stockholm direkt efter att jag slutat jobbet. Vi skulle hälsa på goa vänner som bor i Bandhagen men tyvärr blev Lennart sjuk, så vi får skjuta upp resan till en annan helg. Tråkigt men sådant som händer. Man kan inte göra något åt när man blir sjuk och då får man lyssna på kroppen.
Vi skulle även fira att vi har varit tillsammans i 6 månader när vi var i Stockholm men det får vi fira här hemma i Göteborg lite senare istället <3
Jag har inte varit i Stockholm på många år. Sist jag var där var för mer än 10 år sedan när barnen var små. Då var vi bla vid Skansen. Nu när vi åker dit i vår så blir det att strosa i gamla stan, se slottet och Globen m.m samt umgås med Per och Maria!
Nu har man hunnit arbeta en vecka på detta året, efter en ledighet på 2 1/2 vecka. Jag trivs väldigt bra på mitt jobb men visst hade det inte gjort något att vara ledig några dagar till....
Det är behövligt med en lite längre ledighet runt jul också och inte bara på sommaren. Tror att ju äldre man blir ju mer behöver man denna extra ledighet i december/januari.

Julen var som den alltid är med släkt, julmat och julklappar. Roliga dagar men även väldigt skönt när de dagarna är avklarade. Även all julpynt har nu plockats bort redan. redan för att vara mig, jag gör det sällan före tjugonde dag knut, men idag åkte det sista bort. Också det skönt.

På nyår firade jag den hos min nya man Lennart och tillsammans med både hans vänner och mina vänner. Vi var 10 personer och det var alldeles lagom. Alla fick plats tillsammans vid samma bord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar