Translate

torsdag 14 maj 2015

Vad gör man inte för sina barn?

Vad gör man inte för sina barn?
Igår var Jesper på fest och först så fungerade inte hans mobil då han inte kunde ringa på den och ingen kunde ringa till honom heller. Detta får jag försöka lösa genom att ringa till tele2 och kolla upp vad det kan bero på. Som tur var så har jag två mobiler så han kunde låna min gamla.
Väl på festen så hade Jesper lite batteritid kvar så han valde att stänga av telefonen för att spara batteri, så han kunde sätta på den när och om han behövde ringa. Det han inte tänkte på var ju att han inte kunde min pinkod.


Kl 02.00 i natt ringde han och väckte mig för att tala om att det inte längre gick några spårvagnar eller bussar hem så han skulle stanna kvar på festen tills morgontrafiken började. (Han lånade en kompis mobil).
Kl 04.00 ringer han och väcker mig igen och ber mig att hämta honom och hans kompisar då denna klämdag tydligen trafikeras som en lördag och de skulle få vänta tills kl 06.00. Så klart att jag hämtar honom :)
Vid Redbergsplatsen står Jesper och 4 kompisar, hm, en för mycket.....men jag gör något som är helt emot mitt bättre vetande och låter alla få åka med ändå, trots att det blir 4 st i baksätet, vilket jag inte alls gillar, men vad ska jag göra kl 04,20 mitt i natten när det står 5 trötta 18-åringar på plats? Jag kör mot Hjällbo och släpper av 2 st. 30 sekunder senare möter jag en polisbil, vilken tur att vi nu är färre i bilen.
2 andra kör jag till Bergsjön och sedan kör jag och Jesper hem. Under denna tiden möter jag ytterligare 3 polisbilar till, på Hisingen. Så totalt möter jag 4 polisbilar under loppet av en timme, mitt i natten.
Nu på morgonen hör jag att en man har skjutits i Bergsjön vid 02.00 i natt. Ska dessa skjutningar aldrig ta slut?
Pratar med Jesper och frågar om ingen av de andra killarna ringde sina föräldrar. Jo en annan kille ringde sin pappa som hade svarat att de fick vänta på spårvagnen i 2 timmar - han orkade väl inte ge sig iväg för att hämta dem. Hm, det hade ju varit mycket bra om fler föräldrar ställer upp för sina barn, då hade den pappan kunnat köra de andra killarna till Hjällbo och Bergsjön så kunde jag hämtat Jesper till Hisingen direkt, det hade för det första sparat mig mer än en halvtimme och jag behövde inte frångå mina principer om att endast ha max 5 personer i bilen och alla bältade.
Jesper är mycket tacksam över att han har en sådan snäll mamma och sa i bilen på vägen hem att han älskar mig (utan att jag sade det först). Sådant värmer och gör att det är värt störd nattsömn och bilkörning kl 04-05 mitt i natten.
Idag är jag kompledig från jobbet men endast för att jag ska hjälpa till med försäljning på Kvibergs fotbollsplaner då Felix ska spela Göteborgs cup. Jag ska vara där redan kl 07.30. Bara att gilla läget.
Vad gör man inte för sina barn?
Ha en go dag. / Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar