Translate

söndag 7 november 2021

Nytt boende, nytt liv, ny framtid

 Det blir allt mer sällan jag skriver blogginlägg men här kommer ett till. 

Idag har mycket städats bort, allt pynt jag haft framme under Halloween åkte in till förrådet igen och nu får det gå några veckor innan julen tas fram. Brukar göra det lagom till första advent och gissar att den traditioner står sig även detta år. Det är framförallt mysigt att ta fram alla adventsstjärnor och adventsljusstakar och få sätta upp lite ljusslingor för att liva upp den tråkigt mörka årstiden. November är nog årets tråkigaste månad, kallt, regnigt, blåsigt, mörkt och långt till nästa sommar.

Har även städat undan alla fina presenter jag har fått av goa vänner sedan jag flyttade in i mitt nya hus. Nja, inte städat bort dem men tagit bort all cellofan och placerat ut de olika sakerna på olika ställen.

Hade tänkt ha en ordentlig inflyttningsfest när jag kommit iordning i huset nu under hösten men insåg ganska snabbt att jag har passat på att bjuda över mina vänner lite då och då istället, så nu har snart alla varit här ändå :)

Trivs oerhört bra i mitt nya hem men det känns ovant att bo helt själv, att barnen är utflyttade och att jag nu är helt på egen hand, men man vänjer sig succesivt. Saknar att vara i tvåsamhet och saknar mina barn. De träffar jag såklart då och då ändå. Brukar bjuda över dem på middag ibland och snart ses vi igen då min äldste som tar examen snart. Då blir det middag, presenter och att spela lite sällskapsspel. Det ser jag fram emot. Övningskör fortfarande med yngste sonen och går ibland hem till mina två äldsta barn och hälsar på dem.

Har numera skaffat både Netflix och Viaplay tillsammans med mina grabbar så utbudet på serier och filmer är ju större än att enbart ha de vanliga tv-kanalerna. Passar bra nu i höstmörkret när man inte alltid gör så mycket på de numera mörka kvällarna.

Så har även Alla helgons helg passerat och jag har tänkt extra mycket på min lillasyster som numera är i himmelen. Har tänt ett särskilt ljus för henne här hemma, då det är ca 20 mil till hennes gravplats. Vet att vår mamma och hennes sambo var där i fredags och tände ljus på plats för henne.

Tänker på Sofia då och då och extra mycket vid vissa tillfällen, såsom denna helgen. Även min pappa går min tankar till, som också är uppe i himmelen.

Nu får det bli en ny spännande serie på tv för ikväll. Imorgon är en ny vecka.

Må gott alla läsare!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar