Translate

onsdag 22 februari 2017

Suck - vilken dag!

Vilken dag!!!
Idag har jag varit på ombudsmöte för sista gången i den stadsdel jag nu arbetar i och blev avtackad där med choklad och blommor - det hade jag inte förväntat mig. Tack så mycket. Jag kommer att sakna dessa möten och alla som jag lärt känna genom dessa möten....

Min son Felix hade tandläkartid i morse och för att kunna erbjuda honom skjuts dit samt även för att jag hade bråttom hem efter dagens möte, då jag skulle på utvecklingssamtal med Felix lärare, så tog jag bilen och parkerade den på backaplan. Sedan åkte jag spårvagn sista biten till mötet.

Fick skjuts efter mötet till backaplan och hade då en kvart på mig till utvecklingssamtalet. Helt lugnt, det tar max 10 min till skolan. Sätter mig i bilen och kör iväg - åh nej.....jag märker direkt att något är riktigt galet med däcket. Parkerar igen på en ny parkeringsruta och mycket riktigt - punktering på höger framdäck. Suck, inte det och inte nu.....


Ringer mitt ex, barnens pappa som alltid är så hjälpsam och han och Felix kommer efter att de två i alla fall har varit på utvecklingssamtalet och hjälper mig att sätta på mitt reservdäck. Nja, egentligen borde jag väl klara av att sätta på ett reservdäck själv men det är skönt att få lite assistans :)

Nu återstår att kontakta en däckfirma och se om mitt vinterdäck går att laga eller om jag helt enkelt får köpa ett nytt däck. Eller kanske till och med två nya däck, då de säkert föreslår att man skall byta däck parvis, dvs båda framdäcken. Ingen rolig kostnad att lägga ut, det blir väl några tusenlappar som man kunde haft roligare för....

När allt är klar skyndar jag mig hem, lagar snabbt middag till mina tre tonårssöner och hinner själv inte äta någon matt då jag måste rusa iväg på nästa möte.

Skulle även efter det mötet nattvandrat men varken vädret var speciellt kul och efter en massa möten och punktering är det nu skönt att istället komma hem.

Dagens middag blev istället kakor på mötet och nu choklad här hemma. För att inte tala om wienerbröd till förmiddagens fika och asiatisk buffé till lunch. Får nog hålla igen på kaloriintaget de kommande dagarna i veckan då jag nog fått i mig kalorier för flera dagar idag.....ler....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar