Translate

torsdag 24 oktober 2013

Gratifikation på Börsen!

Så har man nu arbetat 25 år i Göteborgs kommun. Är det verkligen så länge sedan man gick ut fritidspedagoglinjen i Jönköping? Ja, det är det visst.
Vad har hänt i mitt yrkesliv då? Jag har arbetat på Vetteskolan och Barometergatans eftermiddagshem (tror det var ca ett år, nu finns de inte längre.....) och sedan på Vårskolan i typ 4 år ( också en nedlagd skola). Därefter 8 år på Rambergsskolan (ja, den finns kvar, hihi....) och nu på Jättestensskolan de sista 13 åren.
Räknade ihop åren jag skrev.....hm, fick det till 26 år.......så någon felräkning på antal år har jag visst gjort, "Ler".
Nåja hur som helst, jag trivs fortfarande otroligt bra med mitt yrke, det är fortfarande roligt att gå till jobbet (även efter 25 år....) men det har ju hänt en hel del på 25 år förstås.
Som alla säkert kan räkna ut så har barngrupperna blivit större och vi har blivit mindre personaltäta, men yrket är fortfarande stimulerande och jag lär mig fortfarande - man blir aldrig fullärd i detta yrke (och tur är väl säkert det, man vill fortfarande vara lite vetgirig och förkovra sig i yrket...).

Gratifikationen då? Supertrevligt, jag visste inte alls om jag ens skulle känna någon mer som skulle dit men det gjorde jag, flera stycken. Fick t.o.m sitta vid samma bord som två vänner som jag känner, det var bordsplacering vid 9 olika bord och vi var 90 st som var på gratifikationen från vår stadsdel. Först fick vi en välkomstdrink med lite mingel, sedan var det dags för utdelning av gåvor.Man fick bla välja mellan klockor och halskedjor i guld eller vitguld eller pengar m.m. Jag valde pengar då jag dels inte brukar använda klockor (man har ju mobilen till att se vad klockan är....) samt att jag redan har en uppsjö av smycken (nja visserligen inte så många i guld eller vitguld förstås, det mesta jag har är "bling bling" köpt på typ Ur & Pen eller Glitter.....och dels så tänkte jag att jag kan ju välja ett eget smycken för de pengarna istället. Men jag tror att de pengarna "riskerar" att användas till en ny laptop (det behöver vi verkligen, mina barn behöver ha en egen - ja, så jag får ha min laptop ifred, hihi....)
I efterhand funderar jag på om jag inte var lite tråkig som bara valde pengar, det hade säkert varit ett mer lönande val om man hade tagit tex en guldklocka istället (som man skulle kunna sälja om man vill.....men jag tror inte att jag hade engagerat mig i att sälja den i alla fall....
Ok, efter utdelning av gåvor var det sittning vid borden och förrätten kom. Därefter blev det ett tal som handlade om vad som hände 1988 då vi alla började arbeta.
Sedan kom huvudrätten och därefter spelade "Andra Generationen" som är ett band som startades just 1988. Sen kom efterrätten in och därpå ett tal igen och avslutningsvis så spelade Andra Generationen igen. Allt detta mellan kl 18.00-22.15.
Glömde ju nämna att det var en gruppfotografering innan vi alla satte oss till bords. Antar att man nog får fotot hemskickat sedan.
Måste även skriva att jag fick bilskjuts hem efteråt, tack vare att jag kände några som var där och de bor i närheten av mig. Tack för det, det var skönt att få komma hem snabbt och bekvämt :)
/ Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar